Minilo je sto let, odkar je iz Poljčan v Zreče (15. 1. 1921) po ozkotirni železnici pripeljal prvi vlak. Potem je počasi, kar 41 let, po Dravinjski dolini sopihala majhna parna lokomotiva, ko so ugotovili, da proga ni več rentabilna, in so jo 15. aprila 1962 ukinili. Mnogi Poljčančani in krajani so se spraševali, kje je končala lokomotiva, to majhno čudo, ki je vleklo za sabo potniške in tovorne vagone.
Še koncem minulega stoletja se je govorilo, da bodo ponovno zgradili ozkotirno progo, ki bo služila kot turistična atrakcija. Pa je ostalo le pri muzejskem eksponatu lokomotive v Slovenskih Konjicah in Zrečah, medtem ko v Poljčanah ni bilo nikoli zanimanja za to. Mnogi so verjeli, da sta to lokomotivi, ki sta vozili po tej ozkotirni progi. V resnici naj bi bili pripeljani iz Bosne. Prava lokomotiva pa je še mnogo let služila svojemu namenu v jeseniški železarni, vse dokler je niso nadomestili z dizel lokomotivo. Potem bi bila končala med starim železjem, če se ne bi našel nekdo, ki je predlagal, da bi jo shranili v železniški muzej. V železarni so se strinjali in lokomotivo zamenjali za staro mostno železniško konstrukcijo.
Po 60-ih letih se je lokomotiva z oznako 71- 012 vrnila v Zreče z imenom Zreška lepotica, ki bo prispevala svoj delež k turistični ponudbi kraja. Vrnila se je 12. junija 2021 ob svečanem sprejemu s kulturnim programom v prisotnosti krajevnih, kulturnih, političnih osebnosti in predstavnikov Slovenskih železnic.
Lokomotiva je bila izdelana v Berlinu leta 1922. Preden so jo vrnili v Zreče, so jo temeljito obnovili, da je v voznem stanju, kar smo videli na predstavitveni vožnji po nekaj deset metrov položenem tiru. V prihodnje bodo progo podaljšali na nekaj sto metrov, nabavili še muzejski potniški vagon in promocijsko prevažali turiste. Turistično prebujenim Zrečanom je uspelo to, česar bi se lahko spomnili v Poljčanah, kjer je železnica usodno prispevala k razcvetu kraja.
Besedilo: Marjan Mally
Foto: Marjan Mally in Miran Prnaver