Potniški vlak je, znova, po dolgem zatišju od leta 1998, pripeljal v Lendavo. To ni scenarij za televizijski ali spletni oglas, ampak resničnost. Prvič je v Lendavo iz Čakovca pripeljal v soboto, 20. decembra, ob 11:31.
Po razpadu nekdanje bivše države se je železniški potniški promet v Lendavo praktično ustavil. Sosednja Hrvaška, s pomočjo katere smo preko Čakovca bili povezani s preostalimi deli Slovenije, je potniški promet na tirih takrat ohranila le do Murskega Središča, je pa med državama potekal tovorni promet za takratne potrebe naftne industrije. Še sedaj se lendavski tiri uporabljajo za Zavod blagovnih rezerv Republike Slovenije, a to je bolj izjema kot pravilo. Tiri tako bolj ali manj samevajo. Pred slabimi petimi leti je edini vlak z ljudmi pripeljal iz Čakovca, ko je šlo za britanske turiste, ki so si v naši državi želeli ogledati praktično vsak kotiček naše železniške infrastrukture, tudi nekajkilometrski lendavski trak oz. strokovno imenovano slepi tir.
Ideja, da bi znova obudili potniški promet med dvema zelo povezanima mestoma, Lendavo in Čakovcem ter obratno, je ena izmed dokazov, da vse le ne naleti na gluha ušesa. Pobude so bile tudi, pred leti sicer, naj bi se Lendava s tiri povezala s sosednjo Madžarsko, natančneje z Rédicsem, kot je to bilo vse do konca 2. svetovne vojne, ko so takrat obstoječo progo demontirali in za katero še obstajajo načrti in študije. A zaman.
Potniški vlak bo iz Čakovca v Lendavo vozil vsako soboto, lendavski tiri pa so potniški vlak znova “nosili” prvič v soboto, 20. 12. 2014. Takrat je vlak iz Čakovca krenil ob 10:57, v Murskem Središču je bil ob 11:18 uri. Od tam je ob 11:22 krenil proti Lendavi, v Lendavi pa se je prvič ustavil in tudi zatrobil ob 11:31. V Lendavi je stal 10 minut in se ob 11:42 znova vrnil proti Čakovcu, najprej v Mursko Središče, kjer se je prav tako ustavil in pobral potnike, okoli 12:00 pa je krenil tudi od tam in v Čakovec prispel okoli četrt na eno.
Vlak se je v Lendavo znova vrnil še istega dne popoldan. Iz Čakovca je krenil ob pol štirih ter v Lendavo prispel nekaj minut čez četrto. Kot dopoldan, je vlak v obeh smereh pobiral in odlagal potnike. Popoldan je v Lendavi postal dlje, slabo uro, in se ob 16:55 odpravil nazaj proti Čakovcu. V Čakovcu je bil ob 17:30.
Skratka, iz Lendave do Čakovca ob 11:42 in 16:56, s povratkom iz Čakovca v Lendavo ob 10:57 in 15:32. Tako bo zdaj vsako soboto!
Podjetje Hrvaške železnice so lansko leto v posodobitev 40 let stare proge Čakovec – Mursko Središče vložile 16 milijonov kun (2 milijona evrov) in tako hitrost vlaka z 20 zvišale na zavidljivih 60 kilometrov na uro. Že takrat so se začeli pogovori o vzpostavitvi potniške železniške relacije Čakovec – Lendava in obratno. Sicer pa je uspešno zaključena ideja o vzpostavitvi te relacije plod prizadevanj predvsem hrvaškega sindikata strojevodij v Medjimurju in obeh županov sosednjih občin lendavskega župana mag. Antona Balažeka ter župana občine Mursko Središče Dražena Srpaka.
Ni pa obnovljena le proga, temveč tudi most čez reko Muro, ki je bil premazan z antikorozivnim premazom.
Naslednji korak: Potniški vlak vsak dan?
Ideja o potniškem vlaku pa ni mišljena le za en dan v tednu, temveč za vsak dan. Upamo, da se bo tudi to čimprej zgodilo.
Prav tako so z novim voznim redom ponovno začeli voziti vlaki na relaciji Središče – Čakovec. Med tednom vozita na tej relaciji dva para vlakov, čez vikend pa eden. Tako je sedaj Ormož spet povezan s Čakovcem.
Po spletni strani http://lendavainfo.com/hupo-vlaka-pospremili-z-bucnim-aplavzom/#.VLlsNsk94dU povzel Miran Prnaver.
Fotogalerija: Leo Roudi, Leon Novak in Fegi