V preteklih letih in desetletjih smo bili večkrat soočeni z dejstvom, da je z novim voznim redom raje vozil kak vlak manj kot več, ali pa, da smo izgubili direktno povezavo s sosednjo državo. Vozni red 2014/2015 pa prinaša prijetno novost. Zopet je vzpostavljena povezava med Slovenijo in Hrvaško preko mejnega prehoda Rogatec.
V nedeljo, 14. decembra, ko je začel veljati nov vozni red, je potekala slovesnost ob ponovni povezavi med dvema mestoma in med dvema državama. S tem, ko je Rogatec povezan s sosednjo postajo Đurmanec, je zopet vzpostavljena povezava med Celjem in Zagrebom po tem delu proge.
Zelo veliko zanimanje za vožnjo prvega potniškega vlaka po skoraj dvajsetih letih je pokazalo, da so ti kraji pogrešali železniško progo. Slovesna vožnja dveh slovenskih garnitur serije 814 se je začela ob pol dvanajstih. Žal vsi, ki so se želeli peljati na otvoritveni vožnji, niso mogli na vlak. Zato so se lahko peljali preko meje tudi z avtobusi, ki so bili na razpolago. Ves čas vožnje so vlak ob progi spremljali številni domačini, opremljeni tudi s fotoaparati. Po prehodu meje so nas na postajališču Hromec poleg množice domačinov pričakali tudi možnarji. Po prihodu na postajo Đurmanec, kjer nas je zopet pričakala velika množica ljudi, je sledil kulturni program s pozdravnimi govori in blagoslovom, ki ga je opravil katoliški duhovnik.
Nazaj sta zopet peljali polni garnituri, vsi ostali potniki pa so se v Rogatec odpeljali z avtobusi Izletnika Celje.
Po prihodu nazaj v Rogatec je sledila osrednja proslava, ki so jo pripravili domačini z obeh strani mejne reke Sotle. Sicer so obsoteljske občine na slovenski in hrvaški strani znane po dobrem, zglednem sodelovanju. In tudi prav prizadevanje lokalnih skupnosti je imelo velik vpliv, da je ideja o obnovitvi proge »meso postala«.
Poleg zelo zanimivega in prijetnega kulturnega programa so nastopili številni govorniki, ki so vsak s svojega zornega kota prikazovali pomen in vlogo ponovne oživitve proge med Rogatcem in Đurmancem. Med drugim so govorili župan Rogatca Martin Mikolič, ki se je skupaj z županoma Đurmanca in Huma na Sutli močno angažiral za ponovno vzpostavitev povezave. Navzoče sta pozdravila direktorica HŽ Infrastruktura Renata Suša in direktor naše odvisne družbe Potniški promet, d. o. o., mag Boštjan Koren. Na govornico sta stopila tudi hrvaški prometni minister Siniša Hajdaš Dončič in naš novi gospodarski minister Zdravko Počivalšek, sicer rojak iz teh krajev.
Otvoritve se je udeležil celoten vrh slovenskih železnic z generalnim direktorjem Dušanom Mesom na čelu. Med gosti je bil tudi predsednik Odbora za zunanjo politiko Državnega zbora RS poslanec Jožef Horvat.
Vlaki so do sedaj vozili do zadnjega postajališča na slovenski strani Sveti Rok ob Sotli. Odsek, ki je na novo povezan, je dolg dobrih šest kilometrov, slovenska stran meri dober kilometer, hrvaška pa pet. Hrvaške železnice so v obnovo vložile 6 milijonov evrov, naš delež je bil »le« 70 tisočakov, ker imamo bistveno krajši in tudi precej manj zahteven del proge.
Otvoritveni vlak je v eno smer peljal strojevodja, ki je tudi pred skoraj dvajsetimi leti na tem odseku peljal zadnji potniški vlak pred ukinitvijo proge. V drugo smer pa je vlak peljal župan Podčetrka in predsednik slovenske turistične zveze Peter Misja, sicer po poklicu strojevodja .
Zaenkrat bosta v popoldanskem času na tem odseku vozila le dva para slovenskih vlakov. Upamo le, da se jima bodo čimprej pridružile še hrvaške garniture v dopoldanskem času in da slika, ki je bila drugo decembrsko nedeljo na postaji Rogatec, ne bo s časom izgubila svojega sijaja.
Miran Prnaver