V letu 2001 je bila odprta in predana v promet nova proga Murska Sobota – Hodoš. S tem je Slovenija dobila neposredno železniško povezavo z Madžarsko. Proga je enotirna in neelektrificirana.
Potem, ko so Madžari svoj del elektrificirali, je bila ta potreba še toliko bolj aktualna tudi na slovenski strani. Letos se je v tej smeri začelo premikati.
Trenutno poteka projekt postavitev temeljev in drogov vozne mreže in postavitev protihrupnih ograj. Ta projekt se je začel v januarju 2013. Rok za dokončanje drogov je oktober 2014, za postavitev protihrupnih ograj pa april 2015. Glavni izvajalec del je ŽGP.
Z deli se je začelo na odseku Pragersko- Kidričevo in na tem odseku so več ali manj dela končana. Naslednji odsek je bil Murska Sobota – Hodoš in tam so dela končana 75%. Od postaj so dela končana na postaji Kidričevo in na izogibališču Dankovci. Sedaj potekajo dela na odseku proge v Moškanjcih in na odseku Ljutomer – Lipovci, kjer sočasno poteka obnova proge. Dela potekajo ob izvajanju prometa, le da vlaki vozijo mimo delovišča z zmanjšano hitrostjo (počasne vožnje). Kjer pa ni cestnega dostopa do delovišča, je potrebna zapora. Ob vikendih so trenutne dnevne zapore Ljutomer – Ivanjkovci in se dela tudi v teh terminih.
Prav tako poteka obsežen remont na postaji Ljutomer. Gradi se podhod in nov peron. Potrebno je bilo izgraditi tir številka 1. Sedaj, v času remonta, je postavljen začasni leseni peron med tiroma 3 in 4.
Na postajališču Ljutomer mesto se prav tako gradi novi peron in je zato na drugi strani potnega prehoda, v smeri Ljutomera, zgrajen začasni peron. Ljutomer mesto je glede potniškega prometa (število potnikov) bolj obremenjeno – frekvenčno kot sama postaja Ljutomer.
Miran Prnaver