Naš spletni portal uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

Logo
Dobrodošli na spletni strani Sindikata železniškega prometa Slovenije. Spletna stran je namenjena sprotnemu obveščanju naših članic in članov, vseh zaposlenih v podjetju Slovenske železnice d.o.o, hčerinskih podjetjih in drugih podjetjih ter širše slovenske javnosti o dogajanjih tako v sindikatu kot tudi znotraj slovenskih železnic.

Pristopna izjavaOstali obrazci

Plazova med postajama Zidani Most – Hrastnik

Plazova med postajama Zidani Most – Hrastnik

Da človek, kljub vsemu znanju in tehniki, ki jo je s časom osvojil, ne more prav nič vplivati na vreme (o tem, da bi morda z drugačnim odnosom do narave bila le-ta do nas precej bolj prizanesljiva, v tem članku ne bomo razpravljali), nam je že dolgo jasno oziroma vse bolj jasno. V ponedeljek, 29. 08. 2016, je narava v pičli šolski uri – 45  minutah zopet pokazala človeku svojo moč oziroma premoč.  Najprej se  je ob 18.15 začel močan naliv in toča in nato sta se malo pred sedmo uro na dveh mestih (naselje Zidani Most in naselje Suhadol) utrgala dva plazova in zaprla progo med postajama Zidani Most – Hrastnik. Oba tira sta bila zaprta 9 ur in pol do pol pete ure zjutraj naslednjega dne. Med oba plazova,  ki sta bila v medsebojni razdalji približno 1800 metrov, sta bila ujeta tako potniški kot tovorni vlak v smeri Zidanega Mosta. Ker se potnikov zaradi nedostopa tako po cesti kot železnici ni dalo presesti na drugo prevozno sredstvo, so le-ti čakali več kot tri ure, da je bil en tir toliko očiščen, da se je približala druga garnitura vlaka in so potniki le lahko prestopili na drugi vlak in nadaljevali pot. Vzpostavljen je bil nadomestni avtobusni prevoz, ki pa je bil zelo otežen, saj je bil prvotno mišljen avtobusni obvoz Zidani Most – Rimske Toplice – Dol pri Hrastniku – Hrastnik, vendar je bila tudi ta cesta zaradi neurja zaprta, tako so avtobusu vozili preko Radeč – Podkuma in Zagorja. Bila je res prava zmeda in kaos. Mednarodni vlaki pa so vozili po obvozni poti preko Dolenjske. V takih pogojih je bilo seveda tudi delo prometnikov in obveščanje potnikov zelo zelo težavno. Velja pa povedati, da so se železničarji res potrudili in v zelo težkih pogojih toliko sanirali progo, da je promet stekel po slabih desetih urah. Tudi v tem primeru smo se železničarji zelo izkazali. Kolegi, ki naj bi sanarili cesto Zidani Most – Hrastnik, so po ogledu prizorišča zadevo za tisto noč zaključili in s sanacijo nadaljevali naslednjega dne. Železničarji si tega »luksuza« nismo mogli in tudi nismo privoščili in si res vsi udeleženi zaslužijo izrecno pohvalo.

Plaz v naselju Zidani Most je bil posledica utrganja ceste Zidani Most – Širje, ko je ogromna količina vode in materiala prihrumela v dolino v Zidani Most. Na srečo je obšla stanovanjski hiši in  zalila ter zasula cesto in progo. Po izjavah domačinov (vemo pa, da imajo v takih primerih domačini, ki tu živijo desetletja, največ izkušenj in dobro poznajo vzroke, zakaj pride do takih izrednosti) je velik problem in vzrok temu premajhen prepust pod cesto Zidani Most – Hrastnik (ki v tem delu poteka neposredno nad železnico). Ob takem nalivu se prepust takoj zamaši in voda ter ves material izbere drugo obvozno pot in tako je prišlo do tako velikega uničenja železniške infrastrukture. Prizorišče si je naslednjega dne  ogledal tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.  Ker je narava čedalje bolj nepredvidljiva, lahko do takih ali še hujših posledic še hitro pride (če bi bil potniški vlak v času dogodka nekaj sto metrov niže in bi bil neposredno v plazu, si raje ne zamišljamo), resnično pa upamo in si kot državljani tudi želimo, če že ne kar zahtevamo, da se kar najresneje pristopi k reševanju in sanaciji tega problema. Sanacija prepusta, ki bi precej izboljšala varnost na tem delu, tako za domačine kot za cesto in železnico, je verjetno malenkosten strošek v primerjavi s sanacijo izrednega dogodka 29. avgusta ali pa, Bog ne daj, še katerega podobnega ali še hujšega v prihodnosti.

Besedilo: Miran  Prnaver

Foto: Miran Prnaver in internetne strani