Družabnega srečanja našega sindikata na Rogli so se udeležile tudi delegacije železniških sindikatov iz Poljske, Srbije, Hrvaške ter Bosne in Hercegovine. Druženje teh sindikatov je postalo že tradicionalno. Poleg družabnosti je bil poudarek tudi na strokovnem delu. Tako smo se v petek, 19. 6., popoldne na delovnem sestanku sestali predstavniki vseh zgoraj omenjenih sindikatov.
Uvodoma je naš predsednik Matjaž Skutnik pozdravil vse prisotne in podal okvirni program srečanja. Predstavil je nekaj statističnih podatkov o Slovenskih železnicah in se nato dotaknil problematike nadurnega dela, ki je trenutno zelo pereča v našem podjetju. Po razpravi na to temo je bilo postavljenih kar nekaj vprašanj. Svoj pogled na to problematiko na poljskih železnicah je predstavil predsednik sindikata Zawodowy Dyžurnych ruchu PKP Aleksander Motyka. Pri Poljakih se je pojavil celo predlog, da bi se ta problem reševal s ponovnim zaposlovanjem že upokojenih delavcev. V Bosni, kot je dejal Igor Boban, predsednik Samostalnega sindikata izvršnog osoblja područja Infrastrukture Železniške federacije BiH, se nadure koristijo in nikoli ne plačujejo. Na Hrvaških železnicah so se po besedah Anta Iličića, tajnika Sindikata prometnika vlakova Hrvatske, odločili za to, da so se odpovedali plačilu nadur, da bi ohranili delovna mesta. Toplica Milutinović, namestnik predsednika Sindikata izvršnih službi – Srbskih železnica, je povedal, da se pri njih ta problematika rešuje na različne načine, glede na število nadur – delno s koriščenjem in delno s plačilom nadur.
V Srbiji in v Bosni in Hercegovini velja uredba vlad, ki prepoveduje zaposlovanje v državnih podjetjih.
Aleksander Šmit, predsednik našega partnerskega Sindikata vzdrževalcev Slovenskih železnic, se je dotaknil težav, ki jih imamo pri izvajanju zakonskega počitka med posameznimi smenami pri izvršilnih delavcih.
Na Poljskem velja, da izvršilnemu delavcu pripada toliko odmora, kolikor je prej opravil delovnih ur. Po potrebi mora delati tudi do 16 ur.
V Bosni se plača le intervencija, da se na ta način zmanjša stroške.
V nadaljevanju smo se dotaknili tudi koriščenja odmora med delom. Na to temo je potekala živahna razprava o različni praksi v vsaki državi. Nekaj pozornosti smo namenili tudi izmenjavi mnenj glede statusa voznikov TMD-jev.
Na koncu večurnega sestanka smo bili obogateni z novimi izkušnjami, ki nam bodo lahko pomagale pri nadaljnjem delu.
Soboto so gostje preživeli z nami na družabnem srečanju na Rogli. V nedeljo pa smo si pred odhodom domov ogledali še kartuzijo Žiče in Center vodenja prometa v Mariboru.
Tudi letošnje srečanje sindikatov petih držav je bilo prijetno in koristno in v znamenju dolgoletnega sodelovanja in prijateljstva.
Miran Prnaver