Naš spletni portal uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

 

Odprtje obnovljenega muzejskega potniškega vagona na postajališču Osluševci

5. maja, 2015

V petek, 24. aprila, je bila na postajališču Osluševci slovesnost ob 155. obletnici odprtja proge Pragersko – Ptuj – Ormož – Čakovec – Kotoriba – Velika Kaniža. Progo Pragersko – Čakovec so pričeli graditi 17. decembra 1857 kot del navezave Budimpešte na obstoječo železnico Dunaj – Trst. S prevzemom »Cesarja Ferdinanda Orientalne železnice« je družba Južne državne železnice progo vključila v svoje omrežje in jo dogradila. Prvo preizkusno vožnjo so opravili 29. oktobra 1859, naslednji, uradni preizkus pa je bil 8. marca 1860 od Ptuja do Velike Kaniže (Nagykanizsa) in nazaj do Pragerskega, čemur je 24. aprila sledila uradna otvoritev odseka Pragersko – Čakovec – Kotoriba – Velika Kaniža. Proga je že v naslednjem letu mimo Blatnega jezera dosegla Budimpešto in 1. aprila 1861 zaznamuje začetek redne linije med Pragerskim in Budimpešto.

Na slovesnosti so v  kulturnem programu  sodelovali člani godbe Slovenskih železnic iz Zidanega Mosta, folklorna skupina ŽKUD Tine Rožanc iz Ljubljane in Kulturno društvo Podgorci.

Organizator slovesnosti je bilo Društvo za ohranjanje dediščine Prleški železničar. Kot je poudaril njen predsednik mag. Franc Zemljič, je ideja za nastanek društva nastala lansko leto v Šentjurju pri gospodu Mihaelu Bučarju, ustanovitelju in idejnemu vodji muzeja Južne železnice v Šentjurju. Društvo se zavzema za ohranjanje dediščine železnic predvsem  na območju Prlekije. In zato so skoraj uničen potniški vagon preuredili v zanimiv muzej. Gre za madžarski potniški vagon 2. razreda s številnimi zelo lepimi detajli. Nazadnje so ga delavci ŽGP uporabljali kot potujočo bivalnico.

Pri obnovi so jim pomagali številni strokovnjaki, ki so namenili veliko prostega časa in znanja, da je nastal tako lep muzejski eksponat.

Odprtje obnovljenega muzejske vagona pa je potekalo tako, da so se skozi »špalir« folkloristov KUD »Tine Rožanc« v narodnih nošah oziroma v starinskih oblačilih do vagona sprehodili prvi obiskovalci. Čast, da je odprl vrata vagona, je pripadla upokojenemu šefu postaj od Pragerskega do Središča ob Dravi Jožetu Majcnu, ki je po 20 letih ponovno oblekel modro železničarsko uniformo, ki jo je nosil še v prejšnji državi.

Veliko  zanimanje za slovesnost in številni gosti, tako železniški kot lokalno politični, so vse nas obiskovalce prepričali, da je Prlekija del Slovenije, kjer je železnica domačinom priljubljena ter gojijo  pristen in pozitiven odnos do nje. V tem smislu je seveda zelo dobrodošla tudi modernizacija proge mimo teh krajev proti Madžarski, ki poteka ravno v teh časih.

Na slovesnosti smo poleg starih železniški eksponatov videli tudi razstavljana stara kolesa. Niso pa manjkali niti stari, a čudovito ohranjeni motorji ter avtomobili – oldtimerji.  Skratka, prava paša za oči.

Miran Prnaver

Imate vprašanje?
Kontaktirajte nas
Pridruži se nam
Pristopna izjava

Copyright by SŽPS. All rights reserved.

Copyright by SŽPS. All rights reserved.