Naš spletni portal uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

Logo
Dobrodošli na spletni strani Sindikata železniškega prometa Slovenije. Spletna stran je namenjena sprotnemu obveščanju naših članic in članov, vseh zaposlenih v podjetju Slovenske železnice d.o.o, hčerinskih podjetjih in drugih podjetjih ter širše slovenske javnosti o dogajanjih tako v sindikatu kot tudi znotraj slovenskih železnic.

Pristopna izjavaOstali obrazci

Udeležba na delavsko-športnih igrah v Srbiji

Udeležba na delavsko-športnih igrah v Srbiji

Na povabilo našega prijateljskega in partnerskega Sindikata izvršnih službi Srbskih železnica (Sindikat izvršilnih delavcev Srbskih železnic) smo se štiričlanska  delegacija SŽPS od 25. do 28. avgusta udeležili njihovih delavsko-športnih iger v Lepenskem viru v Donjem Milanovcu na meji z Romunijo. Srečanja so se udeležile še delegacije iz Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Republike Srbske in Črne Gore ter Poljske.
V okviru srečanja je potekal tudi seminar iz varnosti v železniškem prometu. Prav tako so potekale športne igre v različnih panogah. Osrednji delovni del pa je predstavljal sestanek, na katerem smo si izmenjali poglede in prikazali situacijo železnic v državah, iz katerih smo prišli. Posebno smo poudarili delo in probleme, s katerimi se spopadamo sindikati.
Glede na vse povedano, je situacija na Slovenskih železnicah neprimerno boljša kot v ostalih predelih nekdanje skupne države. V Srbiji se po delitvi železnic ukvarjajo s številnimi težavami. Po besedah predsednika sindikata in našega gostitelja Nebojše Nikića se trenutno pogajajo, kako rešiti problem presežnih delavcev. Srbske železnice želijo odpustiti preko 2000 zaposlenih, največ iz družbe Infrastruktura. Sicer pa je stanje na srbskih železnicah po oceni našega gostitelja katastrofalno. V Beogradu smo sicer videli tudi nove potniške garniture. Električne garniture so znamke Stadler, dieselske pa ruske izdelave. In s slednjimi niso ravno zadovoljni, kar zadeva  kvaliteto. Prav tako se pravzaprav nič ne vlaga v glavno beograjsko železniško postajo, saj je v načrtu gradnja na novi lokaciji v Novem Beogradu. Vendar bo do takrat po Savi in Donavi najbrž preteklo še kar nekaj vode.
Sicer se tudi v ostalih državah, ki so bile na srečanju v Srbiji,  ubadajo železnice s številnimi problemi. Je pa zanimiv podatek, ki smo ga dobili od kolegov iz federacije BiH, da imajo trenutno zelo dobrega direktorja, s katerim lepo sodelujejo. Se pa ravno zaradi tega bojijo, da ga bo politika slej ko prej odstavila.
Izmenjava mnenj in izkušenj je bila zelo dobrodošla za vse udeležence, saj lahko take izkušnje pomagajo pri našem vsakodnevnem delu.
Samo večdnevno srečanje je bilo zelo lepo organizirano. Naša delegacija se je počutila zelo dobro, saj smo dobili ponovno občutek in potrditev, da nas srbski kolegi zelo cenijo in smo  res dobrodošli pri njih. Poleg resnih sindikalnih tem in malo manj resnega športnega dela so se Srbi na igrah res dobro zabavali in uživali. O tem smo se lahko prepričali vsak večer ob živi glasbi in zabavi. Kljub temu da je bilo vseh udeležencev preko tristo, pa je vse potekalo nemoteno in tudi nobenih incidentov (beri alkoholnih) ni bilo prisotnih.  Srbi so zelo dobre volje in se prisrčno zabavajo in pri tem ni nobenih izgredov. O tem smo se lahko letos ponovno prepričali.
Sicer pa je Donji Milanovac turističen kraj oziroma bi vsaj lahko bil. Tu se na reki Donavi ustavljajo številne ladje (predvsem tuje), ki organizirajo  turistične izlete in dopuste po reki Donavi. Domačini bi lahko to bolj izkoristili kot priložnost za zaslužek in jim ponudili marsikaj, kar imajo in kar premorejo. Tu pa je, glede na videno, še precej rezerve. Želimo jim, da bi jo (rezervo) še pravočasno in dobro izkoristili, ker so naravne danosti na njihovi strani. Ob našem obisku smo imeli priložnost ogledati si tudi eno največjih hidroelektrarn  Đerdap na srbsko–romunski meji. Elektrarna pripada obema državama. Pravzaprav sta dve elektrarni: Đerdap I je bil zgrajen leta 1970 v 943 km reke Donave, Đerdap II pa leta 1984 v 863 kilometru reke Donave.

Besedilo in foto: Miran Prnaver