Naš spletni portal uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

Logo
Dobrodošli na spletni strani Sindikata železniškega prometa Slovenije. Spletna stran je namenjena sprotnemu obveščanju naših članic in članov, vseh zaposlenih v podjetju Slovenske železnice d.o.o, hčerinskih podjetjih in drugih podjetjih ter širše slovenske javnosti o dogajanjih tako v sindikatu kot tudi znotraj slovenskih železnic.

Pristopna izjavaOstali obrazci

Izlet na Norveško

Izlet na Norveško

V mesecu maju smo se v OO Celje odločili za obisk Norveške.

Dežela vikingov, fjordov, polarnega pasu ima kar nekaj presežkov. Je najdaljša država v Evropi, saj je zračne črte od južnega rta Lindesnes do najbolj severne točke Nordkapp, kar 1700 km.  Obale imajo v zračni črti kar 2650 km. Če se upošteva celotno obalo s fjordi, polotoki in otoki,  je obala dolga več kot 30000 km. Odsek železniške proge z največjim naklonom za javni prevoz je Myrdal – Flam,  po katerem smo se seveda zapeljali tudi mi. Največja skakalnica je v Vikersundu, ki je prevzela primat Planici. Tu je tudi največji evropski ledenik Jostedalsbreen. Kot smo videli, so cene zelo visoke.

Prvega dne  nas je pot z vlakom vodila v dobrih 400 km oddaljen Myrdal. Ob poti smo spoznavali zanimivo norveško pokrajino in se dvignili na 1222 metrov nadmorske višine, kjer smo bili ponekod priča  pravim snežnim zametom, konec meseca maja so bile nekatere hiše zametene s snegom skoraj do strehe.
Na postaji Myrdal smo stopili na vlak in se popeljali po znani turistični progi Flamsbana. Vlak  nas je v 20 km popeljal z 866 metrov nadmorske višine, do nižine morja. Postaja Flam se nahaja ob samem začetku fjorda. Vlak peljeta dve električni lokomotivi, kompozicija vagonov pa je sestavljena iz starih, tako rekoč muzejskih vagonov. Vlak se na svoji poti večkrat ustavi na mestih, namenjenih za fotografiranje, kar smo dodobra izkoristili. Pred povratkom smo se v Flamu nekoliko okrepčali in nakupili spominke in se nato zopet po isti poti vrnili  do Myrdala. Obiskali smo tudi službujočega prometnika in se z njim pogovorili o njegovem delu. Z veseljem nam je pokazal prometni urad.
Naslednjega dne smo si ogledali Oslo z okolico. Zjutraj nas je pričakal dež in nekoliko hladnejše vreme, kar smo še posebej občutili na skakalnici na Holmenkolnu. Tam smo si ogledali muzej in se povzpeli  na vrh skakalnice, od koder je bil možen spust po jeklenici do samega dna skakalnice. Edini pogumnež je bil Zmago. Za ostale udeležence pogoji spusta niso bili primerni, mogoče kdaj drugič, ob lepšem vremenu. Popoldan je bil  namenjen ogledu še nekaterih znamenitosti norveškega glavnega mesta. Muzej Vikingov,  splav Kon-Tiki, raziskovalno ladjo Fram, mestno hišo in park z erotičnimi kipi.
Zadnjega dne smo se z vlakom zapeljali še od olimpijskega mesta  Lillehammer. Kjer smo si ogledali nekaj objektov, kjer so leta 1994 potekala športna tekmovanja. Na tej olimpijadi so slovenski športniki osvojili tri bronaste medalje.
Popoldne smo se odpravili na letališče in kar nekoliko prehitro se je pričel povratek domov, poln prijetnih vtisov.

Edvard Kostić