Naš spletni portal uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali se strinjate z njihovo uporabo?

Logo
Dobrodošli na spletni strani Sindikata železniškega prometa Slovenije. Spletna stran je namenjena sprotnemu obveščanju naših članic in članov, vseh zaposlenih v podjetju Slovenske železnice d.o.o, hčerinskih podjetjih in drugih podjetjih ter širše slovenske javnosti o dogajanjih tako v sindikatu kot tudi znotraj slovenskih železnic.

Pristopna izjavaOstali obrazci

Predstavitev postaje Koper

Predstavitev postaje Koper

Mogoče je ironično vendar resnično, da našo ljubo Slovenijo upodablja kokoš. In prav tako dejstvo, da nam prav tam kjer smo mi nese jajca-zlata jajca. Vsaj kar se železnice tiče.

Le kdo, pa naj bo železničar ali ne, še ni slišal za tovorno postajo Koper. Vsi veste, da je Koper prioritetni element v sistemu slovenskih železnic, da pa se tega ne zavedajo vsi, boste ugotovili iz tega članka, katerega namen je prav to…približati vam proces dela v Kopru.

Nadzorna postaja Koper obsega poleg potniške postaje še tri območja in sicer: Koper tovorna v nadaljevanju (TPK), Glavna pristaniška postaja (GPP) in ranžirna grupa RG).

TPK je namenjena sprejemu in odpravi vlakov. Šteje 17 tirov, od tega je v SVN vključenih 9.

GPP Je namenjena sestavi in umiku prispelih vlakov. Zajema skupno 20 tirov, poleg teh še dodatni 4 v lasti petrola. Tiri niso vključeni v SVN.

RG je namenjena sestavi in razstavi vlakov in zajema 15 tirov.

 V letu 2008 je pričela 1. faza modernizacije proge Divača – Koper in postaje KTP. V 1. Fazi je bil predviden preklop iz obstoječe električne signalno varnostne naprave Iskra Lorenz na sedanjo elektronsko signalno varnostno napravo Thales, v nadaljevanju ESVN. Po še ne dokončani 1. Fazi se je v letu 2009 pričela 2. faza, ki zajema rekonstrukcijo in razširitev postajnih kapacitet. V prihodnje je predvidena tudi 3. faza, ki zajema elektrifikacijo vseh tirov na TPK in GPP, kakor tudi delno tirov RG, ter vgradnjo vseh v ESVN Thales.

Torej…vse lepo in prav bi bilo, če bi v praksi stvari potekale kot je predvideno. Izgleda pa nekako takole:

Kot sem že napisala so na TPK vsi tiri namenjeni za uvoz in izvoz vlakov. Ker niso vključeni v E SVN in se kretnice obračajo ročno na kraju samem, je v ta namen zasedeno delovno mesto 3.prometnika. Na A strani postaje postavlja in varuje vozne poti. Na B strani to delo opravlja premikalno osebje. Torej se vsi uvozi in izvozi dovolijo z fonogrami  prek RDZ-ja. Da ne prezremo…v 24 tih urah odpelje iz postaje okoli 50 vlakov, prihodov je okoli 80. In tako že skoraj dve leti. Poleg tega je SVN v kateri je vključenih 9 tirov skoraj vsako noč v okvari. Tako mora prometnik, ki je vsega hudega vajen s kretniško kljuko pod pazduho odkorakati na teren. Bog ne daj, da so v času izpada naprave vlaki zamujeni, zamuda gre pod šifro »nesposoben prometnik«. To, da napravo moti super moderna neonska razsvetljava na novih tirih pa sploh ni pomembno.

 Poleg tega niti en novi tir na TPK ne presega 500m, kar ne zadostuje niti današnjim potrebam. Vsi kontejnerski vlaki presegajo to dolžino. Poleg tega ne omogočajo direktno prestavitev vlaka na npr. petrolove tire.

 A kaj bi tarnali mi, ki tukaj samo delamo. Modri možje so staknili glave in  naredili projekt. Saj veste, papir vse prenese. Ne upoštevajo mnenj in izkušenj na terenu, predvsem pa jim manjka poznavanje tehnoloških potreb in poznavanje načina dela v Kopru. Ob vsem tem človek pomisli…imajo vizijo za prihodnost, ali delajo ker pač nekaj morajo?

V obdobju 2.faze so nam v prostorih CP-ja obnovili sanitarije. Končno imamo ločene prostore. Prenovili so tudi garderobni prostor, ki še vedno ni ločen in čajno kuhinjo. Le to smo prometniki opremili s pomočjo sponzorjev in lastnih sredstev. S strani delodajalca za novo opremo ni bilo posluha.

 Kljub vsem tegobam, ki nas pestijo se mi ne damo, da pa nas kar naprej delijo na nevem kakšne službe, smo mi prijeten kolegialen kolektiv.  Ne glede pod kaj kdo spada vsi delamo za isto stvar. In ravno zaradi tega delo poteka kot mora.

Če pa vas pot zanese, pridite in si oglejte to zlato jajce, pa presodite sami!

 

Bojana Kocjančič